Během pobytu v sauně se zvýší teplota Vaší kůže na cca 40 stupňů Celsia, teplota samotného těla pak na cca 38 stupňů Celsia. Zvýšená teplota simuluje nemoc a spouští obranný mechanismus lidského organismu. Váš imunitní systém tedy začne produkovat uvolňovat látky na podporu imunity. Saunování tedy bude pro Vaše tělo jakýmsi nácvikem na opravdovou nemoc, se kterou si následně bude schopen lépe poradit.

Pocení, ke kterému během pobytu v sauně dochází, je pro tělo přirozenou cestou k detoxikaci. Z Vašeho těla se během saunování začnou uvolňovat nečistoty v podobě rtuti, mědi, olova, niklu a mnoha dalších. Pokud se nezpotíte v práci či pravidelně necvičíte, je pro Vás saunování jednou z mála možností, jak ze sebe tyto nečistoty dostat.

Saunování rovněž podpoří Váš spánek. S ohledem na zátěž, kterou pro tělo představuje zvýšená teplota, se pohyb v sauně rovná svižnější chůzi či méně intenzivnímu posilování. Kromě toho z Vás v posilovně odpadne každodenní stres a Vy tak půjdete usínat nejen příjemně unavení, ale také s čistou hlavou. Vaše tělo a mysl se Vám pak ráno odmění tím, že budou svěží a připravené do „provozu“.

Kdy se sauně raději vyhnout?

Jak jsme Vám již řekli výše, saunování pro Vaše tělo znamená zátěž, které byste se měli vyhnout v případě, že:

– berete nějaké léky

– jste nemocní

– jste fyzicky vyčerpaní (např. z nedostatku spánku, z manuální práce)

– jste pod vlivem alkoholu či omamných látek

– se pokoušíte o dítě či jste těhotná

Léty prověřené tipy k saunování

Lidé používají saunu již přes 900 let, které daly vzniknout prověřeným tipům, jimiž byste se měli řídit i Vy. Konkrétně jde o:

– saunování si žádá dostatek tekutin. Dopřejte si zvýšený přísun vody před i po saunování

– se saunováním to nepřehánějte. Zejména v případě, že na něj není Váš organismus zvyklý. Nepřeceňujte své síly, protože jinak by Vám mohla sauna ublížit. V komoře buďte ideálně mezi 10 – 15 minutami.

– zjistěte si teplotu v komoře. Každá sauna může mít jinou teplotu. Té byste pak měli přizpůsobit svůj pobyt v komoře (pokud jste v komoře s vyšší teplotou, než je ta, na kterou jste zvyklí, buďte v komoře kratší dobu).

– ze sauny nespěchejte. Dopřejte svému tělu možnost aklimatizace a stravte 10 – 20 minut po ukončení saunování odpočinkem.